توصیه‌های بهداشتی به زائران پیاده اربعین حسینی

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران زمینه‌ای در پیاده‌روی اربعین باید داروهای موردنیاز خود را به همراه داشته باشند و از مواجهه طولانی‌مدت با آفتاب پرهیز کنند.
کد خبر: ۹۵۳۶۶۷۰
|
۰۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از مشهد؛ دکتر سید جواد حسینی با اشاره به اینکه افرادی که قصد تشرف به کربلا و حضور در اجتماع اربعین حسینی را دارند باید قبل از حضور در این گردهمایی، خود را برای پیاده‌روی منظم آماده کنند، افزود: علاوه براین برای سلامت زانوها، هنگام پیاده‌روی از عصا و کفش راحت و مخصوص پیاده‌روی و ۲ جوراب یا جوراب حوله‌ای استفاده شود.

 وی ادامه داد: زائران برای پیشگیری از گزش عقرب، همیشه قبل از پوشیدن کفش‌ها، داخل آن را بررسی کرده و از کاروان و مسیر اصلی خارج نشوند.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در پیاده‌روی اربعین استفاده از کوله‌پشتی مناسب، پرهیز از حمل بار اضافی و سنگین، همراه‌داشتن مواد غذایی که مانع ابتلا به یبوست شود، همراه‌داشتن وسایل شخصی و چراغ‌قوه و همچنین عینک‌آفتابی، کلاه لبه‌دار و کرم ضدآفتاب برای درامان‌ماندن از آفتاب و نور شدید خورشید، توصیه می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه پوشیدن لباس مناسب، گشاد و با الیاف نخی و نیز نوشیدن مایعات کافی در طول پیاده‌روی مورد تأکید است، افزود: توصیه می‌شود زائران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، هنگام عطسه و سرفه دهان و بینی خود را پوشانده و دست‌ها را به طور منظم با آب و صابون بشویند.


 مراقبت از کودکان و آموزش اصول بهداشتی به آنان

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آموزش کودکان برای حفظ بهداشت دست و استفاده از ماسک پزشکی برای افراد دارای نقص سیستم ایمنی مانند بیماران مبتلا به سرطان ضروری است، علاوه بر این کودکان و خردسالان در برابر ریزگردها نسبت به سایر افراد آسیب‌پذیرتر هستند، بنابراین باید از آنها در پیاده‌روی اربعین بیشتر مراقبت کرد.

 حسینی افزود: خانواده باید قبل از سفر، به کودکان خود واکسن زده و در طول سفر، برای کودک از کرم ضدآفتاب استفاده کنند چرا که پوست آنها بسیار حساس است.

 وی با اشاره به اینکه خانواده باید در طول سفر کودک خود را در محل امن و دور از حادثه قرار داده و هرچند ساعت به آنان استراحت بدهند، ادامه داد: علاوه براین در طول سفر باید به علائم بیماری در کودک توجه کرد و در صورت مشاهده، کودک را به واحد یا پایگاه ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی و درمانی منتقل کرد.

 این مسئول بیان کرد: در طول سفر، کودک شیرخوار باید همچنان با شیر مادر تغذیه شود و تاحدامکان از تغذیه وی با شیر مصنوعی خودداری شود و واکسن‌های ضروری و ایمن را نیز دریافت کرده باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار